18. oktober 2009

ABC i ord og bilder - D

Så var turen kommet til D. D for Dager. D for Drømmer. D for Dikt. D for å Dele. D for Dåp. D for Dovenskap. D for Datter. D for Deilig... Her er det jammen mange ord å velge i... Men jeg lander på Drømmer.

Det er jo helt fantastisk hva hjernen finner på når man sover... Den spinner fantastiske eventyr hvor alle grenser er visket vekk. Du kan gå fra den ene siden av jorda til den neste på et sekund, og du kan være noe du egentlig ikke er... Det er ingen grenser for hva eller hvem man kan være i drømmene sine... Heller ikke for hva man kan gjøre eller hvor man kan reise. Jeg elsker drømmer... Men bare de gode drømmene. Eller de morsomme.
Da jeg var gravid (begge svangerskapene) hadde jeg tidvis vonde, triste drømmer, og da våknet jeg stressa, redd og lei meg. Da var hele dagen ødelagt. Og jeg husker de drømmene fremdeles. Men stort sett hadde jeg heldigvis stort sett morsomme og totalt merkelige drømmer i svangerskapene, og noen ganger våknet jeg av at jeg lå og lo. Høyt.
Bl.a. var jeg i eliteserien i Bingo! Hvor kom det fra, liksom?? Eller hva med min brors nye flytemadrass som kunne flyte helt ut på 17000 meters dyp?! Og den skulle han bruke på Mjøsa! Himmel og hav...
Men det var moro, da!



Men de aller, aller beste drømmene er de våkne. De jeg spinner når jeg ser i blader eller leser i blogger/forum rundt omkring.
Og de aller fleste dagdrømmene blir nok spunnet rundt familien min! Jeg kan lenge sitte og se på de vakre barna mine og dagdrømme. Drømme om alt jeg ønsker for dem. For nåtiden og for fremtiden.
Ja, dagdrømmen om å få Selveste Telefonen fra Hamar er jo heller ikke å forrakte. Den telefonen der jeg får vite at jeg har vunnet 10 millioner i Lotto! Det hadde vært no', det! :-D


Hva drømmer du om?

[Petunias blogg]
[ABC i ord og bilder]

9 kommentarer:

  1. Den telefonen fra Hamar, den drømmer nok de fleste om tror jeg. Det hadde virkelig vært noe.
    Det er sant som du sier at en vond drøm kan ødelegge dagen, sette en helt ut. Og en fin/vakker drøm kan få deg til å føle at du går på skyer.
    Flott innlegg om drømmer du har skrevet!
    Nydelig bilde!
    Min største drøm nå er at jeg skal klare å løsrive meg fra at det som holder meg igjen - legge alt det negative bak meg og få en ny giv!

    SvarSlett
  2. Å så herlig D innlegg! Snakk om å treffe spikeren på hodet. De fleste av oss drømmer vel om den berømte telefonen fra Hamar, men det er bare de færreste av oss som opplever den. ELiteserie i Bingo. Kanskje ny OL øvelse:-)

    SvarSlett
  3. Jeg ble så opphengt i det nydelige bilde at jeg helt glemte å lese. Men nå er jeg her igjen og har lest om gode og vonde drømmer. Det er ikke rart at vi bærer med oss følelsene fra drømmene, det er jo ofte en miks av tanker og følelser som går gjennom hodet vårt på dagtid. Jeg liker egentlig best de drømmene jeg skaper meg i våken tilstand. De er som oftest koselige.

    SvarSlett
  4. Nydelige drømmebarn, vi drømmer om sånne barnebarn, dvs fleere av de . God natt og drømmer .
    F

    SvarSlett
  5. Flotte drømmer du har :) Drømmer og ønsker og planer for fremtiden er utrolig viktig!
    Jeg har mange drømmer, min største drøm er å få friske barn. Eller kanskje det må kalles håp og ønsker?

    SvarSlett
  6. Camilla: Jeg skjønner det der veldig godt. Har selv en sjelden diagnose som er autosomal dominant, og det ser ut til at frøkna har sluppet unna, men at tassen har arvet det. Men vi får ta det som det kommer, og gjøre det aller, aller beste ut av det vi har. Eller hva?

    SvarSlett
  7. For en flott D du har valgt! Jeg drømmer utrolig virkelig og i farger og på flere språk!! Jeg husker også drømmene en stund etter jeg har våknet. Har mange ganger tenkt at det skulle ha vært mulig å hatt et kamera inni hodet som kunnet ha filmet de mange rare drømmene mine...

    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  8. Fint innlegg om draumar - og vakkert bilete av verkeleg draumebarn:)

    SvarSlett
  9. Herlige drømmerier

    Beklager sen kommentar og innlegg denne uken.
    Det er her:
    http://toraamusic.blogspot.com/

    SvarSlett