23. oktober 2009

ABC i ord og bilder - E

Da var turen kommet til det norske alfabets mest brukte bokstav, nemlig E. Ukens ord for meg blir ELSKE.
Hva hadde vel livet vært uten noen som elsker en? Og mange å elske?
Jeg er så utrolig heldig at jeg har en fantastisk flott familie som jeg elsker over alt! Jeg har en flott mann, to fantastiske barn og to fabelaktige stebarn - som jeg er så heldig å ha et veldig godt forhold til.
Men jeg har jo mer enn som så. Jeg har supre foreldre og svigerforeldre, og jeg har fremdeles tre av mine besteforeldre i live. Min øvrige familie og svigerfamilie er også helt fabelaktige, og jeg har mange gode venner. Jeg blir alltid glad når jeg tenker på hvor rik jeg faktisk er. Om jeg så ikke har en utømmelig bankkonto, så har jeg hvertfall noen å elske - og som elsker meg. Og de elsker meg for akkurat den skrua jeg er (...og det er ikke dårlig bare det :-P).

For noen år tilbake følte jeg meg ganske ensom. Jeg var ny i en by jeg ikke kjente noen, og jeg var nok også litt redd for å bli kjent med noen også. Men så løsnet det, og ensomhetsfølelsen forsvant mer eller mindre. Jeg var hvertfall ikke alene lenger. Det var veldig godt.

Dessverre er jeg ikke så flink til å fortelle de rundt meg at jeg elsker dem, men jeg prøver hvertfall innimellom å få sagt det, hvertfall. Men jeg tror nok de aller, aller fleste veit hvor de har meg. ;-)

For tiden går jeg og Tassen på babysang, og en av våre favorittsanger går sånn her:
Jeg løfter deg opp, se her!
Vi ser på hverandre
Nå snurrer vi rundt, som i dans
Ja, vi tar oss en vals
Jeg holder deg nære inntil meg
Jeg kjenner ditt hjerte slå mot meg
Min lille, fine baby - Jeg elsker deg!
Jeg føler at vi får veldig god kontakt og kos når vi synger sammen. Ja, strengt tatt synger jo ikke Tassen, men han elsker å bli sunget for. Og jeg elsker å synge for barna mine også. Ofte synger både Frøkna og jeg sammen for Tassen, og da er det jammen flaks han har ører, for ellers hadde nok smilet gått helt rundt hodet hans ;-)

Jeg syns også det er flott når to mennesker som elsker hverandre inngår ekteskap.
Min mann og jeg giftet oss i 2006, og jeg tenker ofte tilbake på den dagen. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det igjen, for det var en fantastisk spesiell og utrolig god følelse å stå foran så mange mennesker som er glade i oss og fremsi ekteskapsløftene til den mannen jeg hadde bestemt meg for å dele resten av livet mitt med.

Jeg elsker deg

Jeg elsker det bildet her. Det er tatt av Fotograf Klavestad i Lørenskog og jeg har herja litt med det i Photoshop sånn at det ser gammeldags ut.

Men jeg elsker da mer enn som så!
Jeg elsker kattene mine
Jeg elsker den norske naturen
Jeg elsker hver eneste årstid (på hver sin måte)
Jeg elsker loppemarkeder
Jeg elsker hestehov og løvetann
Jeg elsker å lese
Jeg elsker å sove lenge om morran
Jeg elsker jula
Jeg elsker å sitte inne og høre vinden hvine rundt hushjørnene
Jeg elsker levende lys
Jeg elsker raggsokker og pledd
Jeg elsker å se en god film eller på TV
...og det er så mye, mye mer! Uendelig mye mer!


Nå var det nok for denne gang. Se flere flotte E'er HER!
Ha ei flott uke!

14 kommentarer:

  1. Ja å elske er så mye, noen ganger vet en ikke at man har elsket noe/noen før det blir borte. Det gjelder å vite det her og nu. Det gjør ihvertfall du!
    Ha en skjønn helg! ;-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott E. Fint skrevet også:-)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Så herlig tema du hadde valgt! Det var flotte ord til mennesker du er glad i. Frydet meg nå jeg leste det:-)
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  4. Et herlig, varmt og godt innlegg. Ønsker deg ei riktig god helg. Kanskje med levende lys, et varmt pledd og en god film på tv ;-)

    SvarSlett
  5. Flott tema du har valgt. Og du har skrevet om det uten å bli verken klissete eller for sentimental. Det er bra gjort.

    SvarSlett
  6. Nå hadde jeg meg en ordentlig koselig stund. Og så sitter jeg her og tenker over hvem og hva jeg elsker. Tror ikke jeg blir ferdig med de tankene i dag. Er jeg ikke heldig? Takk for inspirasjonen, og nyt helgen.

    SvarSlett
  7. Ja, nogen og noget at elske, det må man bestemt have! Fint E.

    SvarSlett
  8. Det er bra å ha noen å elske og bli elsket tilbake. Det er vel egentlig det viktigste ilivet. Det er rart hvordan live kan snu seg fra det negative (ensom) til noe positivt.
    Kjempefint innlegg!

    SvarSlett
  9. Elske er også min tolkning, så jeg skjønner godt hva du mener...;)
    Vakkert bilde og fint skrevet!!=)

    SvarSlett
  10. elske er viktig!
    du beskriver fint ;)

    SvarSlett
  11. Ett nydelig innlegg, og jeg har også valgt ordet elske.

    SvarSlett
  12. Penger er ikke verdt noe uten å elske og bli elsket :) Det er så mye viktigere enn alt annet!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  13. Virkelig flott innlegg. Og alt du sier er sant. :D

    SvarSlett