11. oktober 2009

ABC i ord og bilder - A

Petunia har nylig startet runde 2 av ABC i ord og bilder, og jeg tenkte jeg skulle slenge meg med, men jeg syns jeg må begynne med begynnelsen... Så her er bokstaven A...
Hva tenker jeg på? Det første som faller meg inn er Andreas sitt ansikt.


For en måneds tid siden brant Andreas ansiktet sitt da han og noen kamerater skulle leke flammeblåsere... Av alle ting! De fant litt bensin og han fylte munnen, og så klarte han å søle litt bensin i ansiktet. Han tørket det vekk, men fikk tydeligvis ikke bort alt, så da han blåste ut bensinen på flammen, så tok det fyr i det som også hadde kommet utenfor. Det tok raskt fyr i ansiktet og videre i håret, og det hele endte med annengrads forbrenning i ansiktet, ambulansehelikopter og noen dager på brannskadeavdelingen på sykehuset i Ålesund.
Vi var temmelig forskrekka og nervøse en stund, men heldigvis gikk det veldig bra. Han var ufattelig heldig! Det kunne gått veldig galt. Legene sa at han hadde hatt englevakt, for han kunne brent opp alle innvoller og sprengt vekk kjevepartiet.
Men Andreas kom fra det hele med minimalt med merker. Han måtte barbere bort alt håret, og holde seg unna sola en god stund, men ellers ser det ut til at han slapp fra det med skrekken. Huden i ansiktet er helt fin igjen, og håret er på vei ut. Det er et lite felt oppe over den ene tinningen som ikke har hår nå, men det kan godt hende at det vokser ut igjen også der.
Nå er vi enige om at englevakten hans skal få litt fred en god stund framover!


Her er Andreas 23. august 2009.
Hans mor tok bildet mens Andreas sov...





4. oktober 2009 var Andreas fadder i sin lillebrors dåp, og da så ansiktet hans helt fint ut, og jeg syns han ser veldig bra ut med kort hår også, jeg...:

2 kommentarer:

  1. Kjempekjekt at du blir med på ABC i ord og bilder. Det er litt av en historie du forteller her. Snakk om englevakt, ja. Men denne historien om Andrea forteller også hvor fort gjort ting ofte det - en liten "lek" som kan få uante konsekvenser. Jeg er så glad at det gikk bra og Andreas ble jo fort fin igjen heldgvis!

    SvarSlett
  2. Huff så grusomt skummelt!!

    Fantastisk at alt gikk bra!!

    SvarSlett