14. november 2009

ABC i ord og bilder - H

Jeg har gledet meg til denne bokstaven!
For noen uker siden var jeg ute med kameraet og tok noen bilder av de utrolig fine høstfargene i hagen... Så hva blir ordet denne uken, mon tro? Jo... HØST!

Jeg har funnet ut at jeg elsker Norge. Jeg elsker den varierte naturen og klimaet og alle årstidene. Jeg elsker dem alle på hver sine måte. Jeg tror jeg sparer Vinter, Vår og Sommer til sine bokstaver, men jeg vil hedre Høsten litt denne uka. Nettopp fordi den er så fin med alle fargene :-)

Gnistrende solskinn og flotte farger i hagen - 14.oktober 2009:










Jeg har alltid likt å reise. Men jeg har aldri hatt behov for å reise langt. Min drømmeferie er i Norge. Hele Norge. Det trenger ikke nødvendigvis være på sommeren, men det er lettest å reise når det er varmt i været, da. Da trenger man ikke like mye bagasje... Eller det gjør man kanskje, men ikke like stooor bagasje. Shortser, t-skjorter og badetøy tar jo betraktelig mindre plass i kofferten enn vinterdresser, ullgensere og regnklær.
Jeg har veldig lyst til å ta en "kron-og-mynt"-ferie en gang. Pakke bilen med fotoapparat, telt, soveposer og ellers alt vi trenger for 3-4 uker, ta med kartbok og en "reisemynt". Og hver kveld setter vi oss sammen, bretter ut kartet og lar mynten bestemme om vi skal dit eller dit. Og så legger vi oss, og neste morgen bare drar vi dit. Og ser. Og opplever. En planlagt spontanferie hvor Norge er feriemål. Ikke noe mer spesifikt enn det. *drømme*

Ofte har vi kjørt over Hemsedalsfjellet om høsten. Da viser fjellet seg fra sitt vakreste, syns jeg. Når lyngen brenner rød og oransje mot deg, de små fjellvannene er mørkeblå og den skarpe vinden tar godt tak i jakka og nesten blåser deg over ende.

Og finnes det noe herligere om høsten enn å leke i løvet?

Maiken, 1. oktober 2008

Det jeg også er veldig glad med høsten, er at det begynner å bli mørkt! Og det betyr starten på stearinlyssesongen :-) Og ullsokker og pledd! Og fyr i vedovn/peis! Sitte inne og høre regnet dundre på ruta og taket og vinden hvine rundt hjørnene... Det er jo så deilig å være inne når det er sånn ute! :-D

Jeg avslutter min Hyllest til Høsten med et koselig bilde av Heli kirke, Halloween-kvelden 2009

Dette bildet tok jeg på vei hjem fra HalloVenn-festen vi var på 31. oktober. Det var lett tåke og flombelysningen på kirka lagde en nydelig stemning. Og Maiken sa at kirka så litt mystisk ut ;-)
HalloVenn-festen kan du lese om her i ABC i ord og bilder - F


Flere H-innlegg kan du lese HER!
Ha en fin høst-helg :-)

6 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og så masse du har skrevet :D God helg.

    SvarSlett
  2. Ja, høst passer perferkt på H!!
    Blir i godt humør av slike vakre høstbilder:)

    SvarSlett
  3. vakre høst bilder , rart hagen er flottest like før den ikke er mer..., ja det gjelder hele naturen ...F.

    SvarSlett
  4. Så vakre høstbilder!:)
    Og nå lurer jeg på om du er den Maiken som jeg "kjenner" fra scrappemiljøet?
    Trille her, hvis det hjelper noe.;)
    Ha en fortsatt fin søndag!:)

    SvarSlett
  5. Trine Lill: Joda, det er nok meg ;) Dvs... Maiken er datra mi :) Og hun har du jo sett bilder av i flere år nå ;)
    Så koselig å se deg her inne også! Jeg har planer om å kvitte meg med scrappetørka snart, og late som at jeg har litt kreativitet, og da er jeg plutselig tilbake på scrappeforumene igjen :)
    Fortsatt fin søndag til deg også :)

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder! Høsten er en herlig tid synes jeg. Kan sitte inne med god sammvittighet og bare nikose seg!
    Ha en flott dag!

    SvarSlett